Szakmai egyeztetésre és munkaértekezletre érkezett a Nógrád Vármegyei Kormányhivatalba György István területi közigazgatásért felelős államtitkár Uzsák Katalin területi közigazgatás működtetéséért felelős helyettes államtitkár és Almási Győző hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár kíséretében. A salgótarjáni Megyeháza Madách-termében a kormányhivatal vezetőivel, járási hivatalvezetőivel és főosztályvezetőivel egyeztettek az aktualitásokról – olvasható a Nógrád Vármegyei Kormányhivatal közleményében.
„Ismét lehetővé vált a járványhelyzet után, hogy rendszeresen ellátogassunk a vármegyei kormányhivatalokhoz, így helyben, közvetlenül is tudunk az aktuális, kormányhivatalokat foglalkoztató kérdésekről egyeztetni” – emelte ki salgótarjáni látogatásán György István.
Az értekezletet megnyitó Szabó Sándor főispán köszöntőjét követően az államtitkár elmondta, a tavalyi esztendő kiemelkedő volt a feladatellátás tekintetében, az ügyfelek száma a járvány után visszatért a 2019-es szintre. A kormányhivatalok továbbra is helyt állnak a rendkívüli helyzetekben: a tél enyheségét figyelembe véve is kiemelkedő mértékű energia-, ezáltal költségtakarékosságot mutattak a szervetek a mögöttünk hagyott hónapokban.
György István méltatta a Nógrád Vármegyei Kormányhivatal racionális és hatékony működtetésére irányuló törekvéseit. Emlékeztetett rá: a 2011-es megalakulást követően a szakigazgatási szervek integrációjának folyamatában a csúcson 37 feladatellátási helyen volt megtalálható a vármegyében a kormányhivatal, ez a szám mostanra 27-re csökkent. Ezekből az ingatlanokból 24 már átesett energiahatékonysági beruházáson az elmúlt években, úgy uniós, mint hazai költségvetési támogatások jóvoltából – hangsúlyozta az államtitkár.
A vezetők a kormányhivatal előtt álló feladatokról és a működést érintő kérdésekről is egyeztettek, különös tekintettel az ügyfélkiszolgálás színvonalának további emelésére, valamint a kormányhivatali dolgozók munkakörülményeire. Az államtitkár beszámolt a folyamatban lévő informatikai fejlesztésekről is, amelyek közül kiemelte az elektronikus ingatlan-nyilvántartás közeljövőben esedékes bevezetését.
A látogatások során az állami vezetők egy-egy kormányhivatali szakterület képviselőivel külön szakmai értekezletet is tartanak, hogy a területi sajátosságokat górcső alá vegyék. Nógrád vármegyében a Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztályon folyó feladatellátásról szólt a munkamegbeszélés. Az államtitkár kiemelte: fontos a környezetünk megfelelő állapota, nem engedhetjük meg azt, hogy a hulladék elárasszon bennünket.
„Ebben a lakosság is nagyon aktív, azt a visszajelzést kapjuk, hogy a Hulladékradar alkalmazás nagyon sikeres, számos bejelentés érkezik, ezeknek a többsége az ellenőrzések során megállapítottan hiteles és ezen helyszíneken a hulladék felszámolását haladéktalanul meg is kezdi a hatóság. Örömmel tapasztaltam, hogy a kormányhivatal érzékenyen és jól reagál ezekre a bejelentésekre, úgy látjuk, hogy jó kezekben van a terület” – tette hozzá György István.
20230419 Szabó Sándor KAB V3
Uploaded by Kormányhivatalok on 2023-04-19.
Az értekezletet követően az államtitkár és a helyettes államtitkárok – a kormányhivatal vezetésével együtt – az egykori Köjál-épület felújítását követően tavaly ősszel átadott ügyfélfogadó központot is megtekintették.