A forgalomtechnikai jelzésrendszer egységesítésével lezárult a 21-es számú főút továbbfejlesztésének második üteme, időközben pedig már a harmadik etap beruházásai is elindultak.
A főút négynyomúsításának befejezését követően megtörtént az új paraméterek szerinti újraszelvényezés, most ennek megfelelően helyezték ki a különböző táblákat, immáron Hatvantól Salgótarjánig egységes arculattal. A főút mentén megjelentek új típusú, a sebességkorlátozást is megjelenítő kilométerszelvény-táblák, a körforgalmakban azonos összeállítású terelőtáblák találhatók. Láthatóan figyelemmel voltak a beruházás során az elmúlt időszakban megszaporodó szembehaladásokra is. Minden olyan helyszínre kikerültek a behajtani tilos táblák, ahol egyáltalán esély van arra, hogy valaki a forgalommal szemben próbáljon sávot választani (így például a kanyarodósávos szakaszok határain, ahol nincs fizikai elválasztás a két forgalmi irány között).
A forgalomtechnikai jelzésrendszer egységesítésével lezárult a továbbfejlesztés második üteme. Ennek részeként valósult meg a burkolat felújítása Szurdokpüspökinél és Mátraverebélynél egy-egy, továbbá Pásztónál és a Mátraszőlős-Tar szakaszon mindkét irányban. A továbbfejlesztés első és második ütemében így tavaly, illetve az idei év első felében a főút minden 15-20 évvel ezelőtt négynyomúsíott szakasza új aszfaltburkolatot kapott. Szintén a második ütem részeként szerelték fel a jelzőlámpákat a főút és az M3-as autópálya alcsomópontjaiba.
A jellemzően burkolatfelújításokat tartalmazott első ütem 834 millió forintból, a most lezárult második ütem 1 milliárd 339 millió forintból valósult meg, míg a harmadik fejlesztési ütem beruházásaira 1 milliárd 390 millió forintot fordít a NIF. Az első ütem uniós és hazai támogatásból, a második és a harmadik ütemek a magyar költségvetés terhére valósultak vagy valósulnak meg.
A Nemzeti Inftastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) összefoglalója szerint a már folyamatban lévő harmadik ütemben a tari és a szurdokpüspöki különszintű csomópontban lévő buszöblöknél buszváró épületeket helyeznek el és gyalogos átkelőhelyeket alakítanak ki, emellett a főút legtöbb aluljárójába kamerákat telepítenek. A pásztói, Irinyi úti különszintű csomópontban lévő buszöblöknél szintén buszváró épületeket helyeznek el és gyalogátkelőhelyeket alakítanak ki, de bővítik a közvilágítást és a térfigyelő kamerahálózatot is. A csomópontnál 46 férőhelyen szilárd burkolatú gépjárműparkolót és 50 kerékpár befogadására alkalmas tárolót alakítanak ki. Emellett rendezik a Hidegvölgyi-vízfolyás medrét is Pásztótól délre, mintegy 3,6 kilométeren.
A nyilvános közbeszerzési dokumentum alapján úgy tűnik a néhány éve 67-es úton a Republic dalával, majd ezt követően néhány hónapja a 37-es út tokaji szakaszán az Érik a szőlő népdallal kialakított akusztikus burkolatokat követően a harmadik ilyen zenélő útszakasz a 21-es úton lesz kialakítva. A zenélő bordázaton való haladással majdan hallható zeneszámot és a pontos helyszínt még nem hozták nyilvánosságra.