Csütörtök délután ünnepélyes keretek között helyezték el a 23-as számú főút Bátonyterenyét elkerülő szakaszának alapkövét. A beruházást hazai forrásból összesen 14,2 milliárd forint értékben valósítja meg a Colas Út Építőipari Zrt. és a HE-DO Építő Zrt. konzorciuma.
Az alapkőletételi ünnepségen Becsó Zsolt, Kelet-Nógrád országgyűlési képviselője felidézte: a 23-as út fejlesztésének kérdése még nyolc évvel ezelőtt merült fel, ekkor fogalmazódott meg ugyanis, hogy fontos lenne Ózdot és térségét, így Bátonyterenyét is bekötni az ország gazdaságának vérkeringésébe.
Becsó Zsolt kiemelte továbbá: a Kisterenyét és Nagybátony összekötő út létrehozásával a város egyik régi álma válik valóra. Mint mondta, ezzel a belterületi utakat is tehermentesítik, így a helyiek életminősége is javulni fog. A képviselő hozzátette: bízik benne, hogy a fejlesztések a jövőben is folytatódnak, hiszen többek között a Nemti elkerülő szakasz megépítése is fontos lenne.
Nagy-Majdon József, Bátonyterenye polgármestere beszédében hangsúlyozta: ritka, amikor egy elkerülő út egyben össze is köt két városrészt. A beruházás részeként a Városházát és a Rákóczi utat is összekötik, az új útszakasz köré a jövőben pedig akár új városrész is épülhet – fejtette ki Nagy-Majdon József, hozzátéve: ezzel Bátonyterenye nem csak kereskedelmi vagy közlekedési, de gazdasági csomóponttá is válhat.
Lehel Zoltán, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Nógrád megyei igazgatója elmondta: a Nógrád megyei közút jelenleg összesen 174 km hosszú fő közlekedési útszakasz kezeléséről gondoskodik a megyében. Ezek kapcsán elindult a 2-es főúton a Nőtincs-Rétság elkerülő szakasz tervezése,a 22-es út esetében pedig a felújításból eddig kimaradt szakaszok és a párhuzamos kerékpárút tervezése zajlik. Ezen felül kezdődtek meg a munkák a 23-as főút Bátonyterenyét elkerülő szakaszán is. Mindebből jól látható, hogy folyamatosak a fejlesztések és a felújítások a megyében – hangsúlyozta a közút megyei vezetője.
Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese az eseményen ismertette: a projekt első üteme 6,8 kilométernyi útszakaszt érint, ebből 4,5 kilométer új út építését jelenti. A munkálatok során vasúti- és patakkeresztezések miatt összesen hat műtárgyat építenek, de készül négy körforgalmi csomópont is, így Juhász Zoltán szerint egy komoly, nagy odafigyelést igénylő beruházásról van szó. A NIF Zrt. útfejlesztési igazgató-helyettese hozzátette: a beruházás várhatóan 2024 elejére zárulhat le.
Az igazgató-helyettes a kivitelezési munkálatokat megelőző régészeti ásatásokról is szólt, melyek során többek között egy 3500 éves bronzkori település maradványai bukkantak elő. Erről már korábban részletesen írtunk.