Az idei tanévben hivatalosan is elindította az Aktív Iskola programot a Magyar Diáksport Szövetség.
Balogh Gábor, az MDSZ elnöke a szövetség rádiónkhoz eljuttatott közleményében ismertette: az új kezdeményezéssel abban szeretnék segíteni az iskolákat, hogy minél több mennyiségi és minőségi rekreációs mozgáslehetőséget nyújthassanak a gyerekeknek. Mint kiemelték, a program hátterében azok a tudományos eredmények állnak, melyek szerint a rendszeres testmozgás komplexen gyakorol pozitív hatást a gyerekekre: nemcsak a testi egészségüket fejleszti, hanem többek között serkenti az agyműködést, oldja a stresszt, javítja a tanulási teljesítményeket, illetve a fizikai és mentális teherbíró képességet is.
A programban nagy hangsúlyt fektetnek a minőségi testnevelésre, bővítik a tanórán kívüli sportfoglalkozások és tömegsport események körét, valamint a diákokat is bevonják egyes sportrendezvények szervezésébe, miközben folyamatos tapasztalatcserére ösztönzik a résztvevő intézményeket. A program mindemellett olyan iskolai környezet kialakítására és tanulásszervezési megoldások alkalmazására sarkall, amely aktivizálja a gyerekeket, tanulókat a tanórán, az órák között és azokon kívül is.
Az iskolák a programban pontokat is gyűjtenek, melyeket később sporteszközökre és élményekre válthatnak be, a minősítési rendszerben pedig egyre magasabb – klub, bronz, ezüst, illetve arany – szintet érhetnek el – tette hozzá Balogh Gábor. Az Aktív Iskola programot tavaly 74 iskolában tesztelte az MDSZ, a résztvevő intézmények visszajelzései alapján kialakított kezdeményezés pedig idén több mint 300 iskolával indult el, ezzel közel 100 ezer gyermeket és rengeteg családot tud elérni.
A Mikszáth mellett három balassagyarmati, továbbá egy-egy salgótarjáni és szécsényi, valamint egy-egy dorogházi, érsekvadkerti, karancssági és kazári iskola döntött a részvétel mellett. A közleményben kiemelték: az iskolák az egész tanévben folyamatos szakmai támogatást kapnak az MDSZ országos hálózatától, hogy a mozgásra ösztönző programokból, ötletekből minél többet tudjanak megvalósítani, ezzel minél több beváltható pontot tudjanak gyűjteni.
Fontos, hogy a változatosan összeállított feladatokkal a pontgyűjtést és sikeres megvalósítást egyáltalán nem befolyásolja az iskola mérete, anyagi helyzete, a régió fejlettsége vagy a fenntartói háttér, egyenlő esélyekkel indul minden intézmény – tették hozzá.